5 największych zalet influencer marketingu

Recenzje i rekomendacje o wiele skuteczniej oddziałują na e-klientów niż standardowe reklamy. Już od kilku lat największe marki współpracują z twórcami internetowymi, przekazując im swoje produkty czy usługi do testów. Omawiamy 5 największych zalet influencer marketingu!

1. Dotarcie do grupy docelowej

Influencer Marketing pozwala bezpośrednio trafić do osób, które można zaliczyć do grupy docelowej promowanego produktu bądź usługi. Dla przykładu: marka kosmetyków współpracując z popularną instagramową beauty guru w krótkim czasie stanie się szeroko rozpoznawana. Inwestując w taką strategię marketingową ma się pewność, że dotrze się do potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście mogą być najbardziej zainteresowani zakupem.

2. Budowanie wizerunku marki

Internetowe sławy często stają się popularne, ponieważ posiadają szeroką wiedzę i/lub imponujące umiejętności w danej dziedzinie. Przez to stanowią autorytet czy wręcz wzór do naśladowania dla dużej grupy odbiorców. W momencie gdy polecą lub po prostu tylko zaprezentują dany produkt czy usługę, przyciągają uwagę wielu swoich followersów. Skojarzenie z ulubionym twórcą sprawia, że marka wydaje się bardziej wiarygodna i atrakcyjna.

3. Różne metody promowania produktu/usługi

Kampanie reklamowe realizowane we współpracy z influencerami mogą przyjmować najróżniejsze formy. Internetowi twórcy publikują nie tylko zdjęcia czy opisowe recenzje. Doskonale sprawdzają się krótkie materiały wideo, np. poradniki, haule zakupowe czy vlogi. W takim filmie produkt czy usługa może być lokowany w subtelny sposób, co jest zdecydowanie bardziej efektywne niż ewidentna, bezpośrednia reklama.

4. Stosunkowo niskie koszty realizacji

Influencer marketing jest wyjątkowo opłacalnym rozwiązaniem. W przypadku większych sław wynagrodzenie będzie odpowiednio większe, ale koszty te będą i tak niższe niż w przypadku prowadzenia bardziej rozbudowanych działań. Twórcy z mniejszą liczbą obserwujących często chętnie przyjmują za darmo tzw. Paczki PR-owe (zestawy promocyjne produktów), by w zamian je zrecenzować. Przy tym skuteczność współpracy z influencerami jest szczególnie wysoka i pozwala uzyskać wymierne korzyści, m.in. zwiększenie rozpoznawalności, podniesienie poziomu sprzedaży czy poprawę wizerunku.

5. Oszczędność czasu

Współpraca z influencerem pozwala także zaoszczędzić sporo czasu. Wszystkim zajmuje się twórca, dlatego nie trzeba w żaden sposób zajmować się dotarciem do grupy docelowej. Jeśli znajdzie się osobę w tym samym lub podobnym obszarze działalności, jej obserwujący najprawdopodobniej od razu będą zainteresowani produktem czy też usługą.

Posumowanie

Influencer marketing to prosty, opłacalny i niezwykle skuteczny sposób na promocję. Współpracując z odpowiednio dobranymi twórcami internetowymi można zwiększyć rozpoznawalność marki oraz poprawić jej wizerunek, co szybko przełoży się na wymierne zyski. Przy okazji można zaoszczędzić sporo czasu na tworzeniu zaawansowanych, wieloetapowych kampanii reklamowych. Często proste rozwiązania dają o wiele lepsze efekty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here