komunikacja

Nauka umiejętności komunikacji to prosty proces, który pozwala wyrazić siebie oraz poprawić osobiste, jak i zawodowe relacje. Umiejętność jasnej komunikacji i słuchania pomoże nam w wyrażenie siebie podczas spotkań biznesowych, rozmów kwalifikacyjnych, a także prywatnych spotkań. W jaki sposób skutecznie się komunikować? Dlaczego taka umiejętność jest ważna? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: http://ventureday.pl/umiejetnosci-komunikacji-jak-je-wzmocnic/ 

Skuteczna komunikacja – czyli jaka? 

Żeby być skutecznym komunikatorem musimy przede wszystkim aktywnie słuchać i wyraźnie wyrażać siebie wobec otaczających nas osób. Nie ma jednej techniki czy umiejętności, która czyni nas lepszymi komunikatorami. Skuteczna komunikacja wymaga przede wszystkim zróżnicowanego zestawu umiejętności, który obejmuje zarówno niewerbalne, jak i werbalny wskazówki komunikacyjne oraz umiejętności uważnego słuchania. 

Dlaczego ta umiejętność jest tak ważna? 

Taka umiejętność jest niezbędna zarówno w biznesie, jak i poza nim. Pozwala i jasno przełożyć swoje intencje oraz uczucia na łatwo zrozumiałe i przejrzyste komunikaty. Skuteczna komunikacja sprawia, że jesteśmy osobami bardziej produktywnym. Dzięki temu ograniczamy różne konsekwencje, które mogą pojawić się w wyniku nieporozumień. Opracowanie i skutecznego procesu komunikacji pomoże nam zrozumieć, co mówią na nas innymi oraz uczy nas bycia lepszym współpracownikiem i członkiem drużyny. 

Co jest ważne w skutecznej komunikacji? 

Wypracowanie nawyków komunikacyjnych, wymaga przede wszystkim kilku ważnych umiejętności, które ze sobą współpracują. Niektóre z tych umiejętności dotyczą sposobu, w jakiej mówimy lub koordynujemy swoje ciało, a inne są bardziej emocjonalnymi, które dotyczą umiejętności interpersonalnych. 

Jasna komunikacja rozpoczyna się od prawidłowego słuchania. Kiedy skupimy się na tym, w jaki sposób się wyrażamy, prawdopodobnie nie słuchamy ani nie reagujemy na to, co mówią do nas inni. Skuteczny komunikator zwraca szczególną uwagę na to, co inni mówią oraz stawia, że czują się oni wysłuchaniu i rozważeni. 

Rozwój tonu głosu i świadomości języka ciała poprawi nasze umiejętności przesyłania wiadomości oraz prezentacji. Powinniśmy o tym pamiętać, szczególnie podczas prezentacji. Im bardziej będziemy budować silne relacje z innymi osobami w miejscu pracy, tym skutecznie i będziemy w stanie się z nimi komunikować. 

Zobacz też: http://sekundaminuta.pl/najlepsza-aplikacja-z-lista-rzeczy-do-zrobienia/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here